DJI AVATA – DRONA FPV PERFECTA PENTRU INCEPATORI
Stiti, probabil, ca, printre arme, arcuri si materiale juridice, am si drona si ma pasioneaza zborul cu ea. Ei bine, prima mea drona a fost DJI Mavic Mini. O drona micuta, cu masa sub 250g, cu care am evitat lejer cam 95% din reglementarile nationale si europene; bine, nu le-am evitat, ci mai corect spus nu mi se aplicau. Aceasta drona a fost numai buna pt mine ca incepator. Nici nu va zic ce emotii am avut prima data cand s-a pierdut semnalul, iar eu stiam ca drona e deasupra Dunarii :)))))
Dar sa trecem la lucruri serioase: DJI Avata! O drona FPV, adica First Person View, adica iti vine la pachet cu o pereche de ochelari prin care privesti si vezi ce vede si drona ca si cand ai fi tu in aer. Este o senzatie uimitoare. M-a luat ameteala in primele 2 zboruri si a trebuit sa ma lipesc de masina ca sa imi conving creierul ca eu inca nu zbor, iar ce vede este de la drona. :)))))) Cred ca daca ma vedea cineva eram foarte comic. 😀
WOW… Este o experienta fantastica. Iti dai seama ce senzatie ciudata a fost sa trec de la privitul in telefonul conectat la telecomanda la privitul prin niste ochelari care te fac sa crezi ca tu esti in aer.
Hai sa va prezint cateva aspecte despre DJI Avata constatate personal:
-fiind o drona FPV, poti face mult mai multe manevre si acrobatii in aer decat cu o drona obisnuita; imi asum riscul sa ma insel, dat fiind faptul ca nu am mai pilotat decat o singura drona pana acum;
-daca te decizi s-o cumperi, crede-ma ca vei vrea sa-ti iei cel putin 2 baterii in plus pt ca se consuma foarte repede; specificatiile tehnice iti spun de max 18 minute autonomie de zbor, dar nu vei obtine asa consum in zbor. Pe modul normal bateria te tine undeva la 12-13 minute, poate 15 daca nu-i dai viteza. Dac-ai dat-o pe modul sport, autonomia e in jur de 6-10 minute.
-iti vine la pachet cu ochelarii si controlerul(joystickul); nu-ti vine cu telecomanda! P-aia o cumperi separat.
-la ochelari, in functie de versiunea lor, ai fie o baterie separata pt ei, fie au bateria incorporata.
-cand i-am facut update-ul de soft si-am conectat-o, bateria dronei a rezistat mult mai mult decat bateria ochelarilor; atunci am crezut ca-i slaba, dar in zbor mi-am dat seama cat de rezistenta e bateria ochelarilor; ea are 4 beculete ce-ti indica nivelul de incarcare; mi s-au consumat toate cele 3 baterii de drona pana cand s-a dus abia 1 beculet de la bateria ochelarilor, iar de joystick nici vorba! Era inca plin.
-din toata saracia – cum se zice – ia-ti baterii suplimentare la drona! Frate, nici nu-ti imaginezi cat de distractiv este sa zbori cu ea! Am zburat-o prin parcarea mall, dar din cauza GDPR nu am putut publica imaginile 🙁
-camera filmeaza in 4k cu pana la 60fps, astfel ca-ti ofera claritate „lina” daca pot spune asa. Gimbalul este doar pe 2 axe, astfel ca, daca ai vant, imaginea se va inclina intr-o parte; la fel se va intampla si cand zbori si iei curbe. Dar imaginea per total compenseaza lipsa celei de-a 3-a axe a gimbalului.
-ochelarii, in special daca ai DJI Goggles 2, au un touchpad in partea dreapta ce serveste drept butoane de comanda. Este putin ciudat la inceput sa dai cu degetul pe ochelari ca sa selectezi diverse optiuni, dar te obisnuiesti.
-joystickul tine loc de telecomanda; cand il folosesc am senzatia ca pilotez un avion de lupta(Top Gun – Maverick). Poate parea complicat de folosit, dar iti dai seama ca te-ai inselat abia atunci cand pilotezi drona. Este incredibil de usor sa-l folosesti.
Mai sunt multe de spus despre Avata, dar va las pe voi sa descoperiti. Acestea au fost doar impresiile mele despre drona. 😀
Daca va gansiti la aspectele legale privind pilotarea dronei, intrati AICI si AICI pt a va lamuri. PS: nu va speriati, lucrurile sunt foarte simple.
In incheiere va spun doar atat: personal, DJI Avata mi se pare o drona fantastica si abia astept sa ma dau din nou cu ea! 😀
Daca vreti sa va luati drona, intrati AICI, AICI, AICI si AICI.